Türk Popçular Kimleri Dinliyor?

TÜRK POPÇULAR KİMLERİ DİNLİYOR?

Yonca Lodi, Yirmi yıl sonra bugünkü müziğe baktığınızda kimi dinlersiniz?

Mesela Kenan Doğulu’yu dinlerim. “Müzikal kimliği olan herkesi dinlerim” diye düşünüyorum. Kenan’ın müziğinde de elektronik var, arabesk var... Sonra Tarkan’ı dinlerim. Onun gerçek bir star olduğunu düşünüyorum. Muhteşem buluyorum sesini ve yorumunu. Ama onun da o eski şarkılarının tadını özlüyorum. Hani herkes sanki bir trend yakalamak uğruna kendi özlüğünden ödün veriyor gibi geliyor bana. “Aman hareketli olsun, pop olsun, iki darbuka olsun, iki de elektronik” diyerek, asıl yaptıklarından vazgeçiyorlar. Bir şarkıda melodi insanın yüreğine hitap eder. Bir şarkıda sözler asıldır. Bu asılların dışına çıktığınız zaman şarkı üretmiş olmak bir süre sonra fabrikasyona dönüşür. Bu şarkılar mı geleceğe taşınacak? O halde niye hala; “Yalnızlık ömür boyu” diye şarkılar söylüyoruz. Hiç kimse bu tarafını düşünmüyor. Ne dinleyeceğiz yirmi yıl sonra? Hala Sezen, Nilüfer dinleyeceğiz galiba. – Kelebek

Hadise, en sevdiğiniz şarkı hangisi?

India Arie'den "Ready for love..." Türklerden de bu ara en çok Sezen Aksu'dan "Vay"ı dinliyorum. – Gazete Vatan

Tarkan, en sevdiğin yabancı şarkıcılar?

Steve Wonder, Sting, Madonna, Michael Jackson, Eminem, Norah Jones ve Aretha Franklin

En son hangi albümü satın aldın?

Metallica.

Örnek aldığın bir sanatçı var mı?

Bir değil birden çok var. Michael Jackson, Mozart ve Aşık Veysel. – kutukutu.com

Sinan Akçıl, neler dinliyorsunuz?

Enrique Iglesias - Love to See You Cry, İzel – Gurur, India Arie - Ready For Love, Elissa - Eia Cneci, Ayşe Özyılmazel – Biçare.


Demet Akalın, neler dinliyorsunuz?

Ayna - Kutsi, Hadi Çal - Serdar Ortaç, Arada Bir - Tarkan, Uçurum - Murat Boz, Disturbia – Rihanna.

Ozan Doğulu, siz ne tarz müzikler dinliyorsunuz? Hangi sanatçıyı dinliyorsunuz?

Ben, kendi işimle alakalı dünyada bütün sanatçıları takip ediyorum. Beyonce, Justin Timberlake, Rihanna gibi popüler olmuş bütün insanların sanatlarını takip ediyorum. Ama Türk pop müzik zaman klasik müzik veya jazz müzik dinliyorum. Yoksa house müzikte dinliyorum. Onun çeşitlerini de dinliyorum ama onları birazcık daha kendimi update etmek için, bilmek için, öğrenmek için hani dünya pop müziği nereye gidiyor onun için dinliyorum. Ama kendim için, keyif yapma, kendime ayırdığım zamanlarda ne denir klasik veya jazz müzik dinlerim. – Ülker Reyhan

Kenan Doğulu, müziğin içinden biri olarak kimleri dinlersiniz?

Pat Metheney, Chick Corea, Jamiraquai, Sting, Moloko – kenandogulu.com.tr


Hande Yener sizin için “Uzunca bir süredir üretemiyor” dedi!

Severim Hande’yi, dostumdur diyebilir, aldırmam, ama tabii ki ona katılmıyorum. Son albümüm “Patron”u iyi dinlememiş olabilir. “Beyaz Yalan”ı, “En Kıymetlimsin”i, “Kıskanıyorum”u, “Etme”yi, “Aşkkolik”i, “Olur mu”yu, “Cadı Kazanı”nı ve diğer 8 şarkıyı duymamıştır belki. şekil değiştiriyor, değişiyor ve farklı işler yapıyorum. O yüzden şarkılarım her gün duyduğumuz basmakalıp Türk pop müziği şarkılarından değil. Ben tutsun diye şarkı yapmam. – Elele Dergisi

İsmail YK, kimleri dinler ?

İlk sevdiğim müzik türü halk müziğiydi. Daha sonra fantezi, arabesk ve pop müziği bunlara eklendi. Michael Jackson’ı çok severdim. Sean Paul, Orhan Gencebay, İbrahim Tatlıses’i severek dinliyorum. Halk müziği severim, evde ne dinlenirse onu sevmeye başladım çocukken. Pop, arabesk, R&B. İyi sesi olan herkesi dinlerim. İdolüm Orhan Gencebay'dır ama.

Ne dinlemezsiniz?

Opera dinlemem ama sevmem anlamında demiyorum, fırsat olmadı alışamadım diyelim. Sanat Müziği de dinlerim. – İsmail Yk Fan Club, Akşam Gazetesi

Sezen Aksu, Sizin iPod’unuz var mı? Mp3 teknolojisiyle aranız nasıl? Şu ara en çok hangi şarkıları dinliyorsunuz?

Müzik bitmeyeceğine göre, her çağın gerekliliğine uygun teknik donanımın gelişmesi olağan. Teknoloji ile çok sıkı fıkı bir ilişkim yoksa da, olması gerektiği kadar var. Esas olarak ben şarkımı söylemeye devam ederim. Sistem her halükarda kitlelere ulaştırmanın bir yolunu bulur. Geçiş dönemlerindeki doğal sarsıntılar bunlar. Dinlediğim şarkılara gelince, ben bir Bocelli sapığıyım, o kadar ki oğlum, “Yeter anne, doğduğumdan beri bu sesi duyuyorum ve babam zannediyorum” diyor. – Çimen Uzsoy

Murat Boz, size göre en iyi 45’lik?

Kurşuni Renkler, her dinlediğimde beni çok duygulandırıyor. İlk kez yıllar önce Sezen Aksu’dan dinlediğimde de böyle hissetmiştim. Ama ne yazık ki Sezen Aksu bu şarkıyı hiçbir zaman albümüne koymadı. 1997’de Göksel’in Yollar adlı ilk albümünde vardı, o da güzeldi. Bende özel bir anısı yok ama şarkının efsanesi beni her dinlediğimde çok etkiliyor. Çünkü büyük bir aşkı çağrıştırıyor. 1980’lerde Sezen Aksu’nun sözlerini yazdı, Onno Tunç besteledi. – Hürriyet Gazetesi


Serdar Ortaç, Bugüne kadar şarkılarınızı okuyan isimler arasında sizce en başarılı kim?

“Padişah” ve “Kanasın” şarkıları Sibel Can’a çok yakışmıştı. Bengü ile yaptığımız tüm çalışmalar süper oldu. Kız her şarkının hakkını verdi. Ama en özel ismi sorarsanız cevabım Ajda Pekkan olur. O “Resim” şarkısına bırakın ruh katmayı, hayat verdi. Baştan yarattı.