Greatest Algerian Musicians


Editor's Pick From Algeria: Djurdjura

TOP MUSICIANS FROM ALGERIA

1. Pierre Bensusan

Genre: Guitar Virtuoso

2. Warda

Genres: World Music, Arabic Music

3. Khaled

Genres: Rai, Pop Music, World Music

4. Rachid Taha

Genres: Rai, World Music, Rock Music, Chaabi

5. Martial Solal

Genre: Jazz, Piano Virtuoso

6. Etienne Daho

Genres: New Wave, Pop

7. DJ Cheb i Sabbah

Genres: Fusion, World Music, Indian Music

8. Souad Massi

Genres: World Music, Folk Rock, Singer-Songwriter

9. Lili Boniche 

Genre: Arabic-Andalusian Music

10. Hector Zazou

Genre:Electronic

11. Cheikha Rimitti

Genres: Rai Music, World Music

12. Idir

Genres: World Music, Folk Music

13. Enrico Macias

Genre: Chansons
 
14. El Hadj M'Hamed El Anka

Genres: Chaabi Music

15. Dahmane El Harrachi

Genres: Chaabi, World Music

16. Tony Gatlif

Genre: World Music

17. Fadela and Sahraoui

Genre: Rai

18. Houria Aichi

Genre: Folk Music

19. Alla

Genre: Oud Virtuoso

20. Cheikh Hamada

Genre: World Music


21. Gnawa Diffusion

Genre: Gnawa Music

 All-Time Greatest Algerian Films

2 comments:

Anonymous said...

Toutes ces artistes sont magnifique. Je suis très content que vous avez mentionné quatre de mes artistes favorites-surtout Khaled-bien que je veux que vous mentionniez Cheb Mami aussi. J'espère que tout le monde vont trouver un nouvelle chanson bien-aime.

Anonymous said...

hindi zahra world music

line monty world music

Post a Comment