TOP TURKISH SONGS BY FAMOUS SINGERS FROM OTHER COUNTRIES

YABANCI SANATÇILARIN SESLENDİRDİĞİ EN GÜZEL 25 TÜRKÇE ŞARKI 

25 BEST TURKISH SONGS PERFORMED BY FOREIGN SINGERS

1. Eartha Kitt (USA) - Uskudar'a Gideriken


2. Salvatore Adamo (Belgium, Italian parents) - Her Yerde Kar Var

3. Anne Marie David (France) - Inanma


5. Richard Hagopian (USA, Armenian parents) - Sivas'ta Bir Yar Sevdim

6. Patrizio Buanne (Italy) - Neredesin Sen




7. John Berberian (USA, Armenian parents) - Siseler


8. Hadiqa Kiani (Pakistan) - Sen Aglama



9. Marc Aryan (France, Armenian parents) - Kalbin Yok Mu?


12.  Sarid Haddad (Israel) - Haydi Soyle


14. Tova Porat (Israel) - Al Beni Allahim

15. Ibrahim el Hakemy (Saudi Arabia) - Bilseydim


16. Mina (Italy) - Neden

17. Azam Ali (Iran) - Beni Beni

18.  Corinne Noelle (France) - Sevgi Denen Şey Çok Ulu


20. Los Tres Carino (Spain) - Hatirla Sevgili

21. Luigi (Belgium, Italian parents) - Guzel Annecigim

22. Lili Ivanova (Bulgaria) - Bulutlar

23. Nino de Murcia (Spain) - Seni Beklerim Optugun Yerde


25. Joan Baez (USA) - Yigidim Aslanim


Modern Adaptations


( Artists who have Turkish parent or Turkey residency more than 3 years, Turkey born ones are not listed, Juanito, Dario Moreno, Roza Eskenazi, Brenna MacCrimmon, Paula Darwish et cetera... )

(Türk anne veya babaya sahip, Türkiye'de 3 yıldan fazla yaşamış ya da Türkiye doğumlu Juanito, Dario Moreno, Roza Eskenazi, Brenna MacCrimmon, Paula Darwish gibi sanatçılar listelenmemiştir)