Best Arabic Female Singers - Top 20

BEST ARABIC FEMALE SINGERS (FROM ARAB LEAGUE COUNTRIES) - TOP 20

1. Oum Kalthoum - Egypt
2. Fairouz - Lebanon
3. Warda - Algeria
4. Sister Marie Keyrouz - Lebanon
5. Souad Massi - Algeria
6. Cheikha Rimitti - Algeria
7. Asmahan - Syria
8. Jacqueline Taieb - Tunisia
9. Marie Jubran - Lebanon
10. Leila Mourad - Egypt
11. Houria Aichi - Algeria
12. Samira Said - Morocco
13. Najat Al Saghira - Egypt
14. Salima Pasha - Iraq
15. Amina Annabi - Tunisia
16. Dimi Mint Abba - Mauritania
17. Mounira El Mahdeya - Egypt
18. Samia Farah - Tunisia
19. Najat Aatabou - Morocco
20. Maryam Mursal - Somalia

12 comments:

Anonymous said...

emeğinize saygı duyuyorum, yanlışım varsa cahilliğime verin fakat en iyi kadın arap şarkıcıları listesinde nasıl olur da Nancy Ajram olmaz?

Istanbulmusic Editor said...

50 yaş altı Souad Massi dışında pek isim yok zaten. Nancy Ajram müzikal açıdan kendisini kanıtlamış bir isim değil henüz. Canlı performanslarını dinleyip tekrar yorum yazacağınızı umuyorum. Nancy Ajram'a gelmeden evvel Asalah Nasri gibi bir isim var ki onu bile yeterince iyi bulmadığım için listeye alamadım.

Anonymous said...

İlk bakışta ismini listede göremeyince, bir anda o yorumu yaptım. Sonra listedekileri tek tek inceleyince, listede günümüzün popüler isimlerine değilde daha farklı kriterlere göre yer vermiş olduğunuzu anladım. Her ne kadar benim zevkime uymasalarda klasikleşmiş oldukları aşikar. Nasıl bir yabancıya Zeki Müren şarkıları anlamsız daha doğrusu ilgi çekici gelmiyorsa, bana da arapça bilmediğim için Fairouz şarkıları ilgi çekici gelmiyor. Bu liste şüphesiz bir arap için, en iyi kadın arap şarkıcılara listesi olabilir fakat bir türk için olamaz diye düşünüyorum :)(Yanlış anlaşılmasın zaten bu sitenin böyle bir misyonunun olmadığının farkındayım) Buna örnek olarak İsmail YK nın arap ülkelerinde nasıl sevildiğini, belki de en büyük türk şarkıcılardan biri olarak görüldüğünü biliyoruz hepimiz :))) Ben de belki oranın Demet Akalın ını seviyorumda haberim yok[biraz ağır mı oldu ne? ayıp ettik Nancy Ajram'a da :) ] Neyse sanıyorumki bu sefer daha iyi anlaşıldım :) teşekkürler bu siteyi hazırladığınız için, emekleriniz için.. Saygılar :)

Istanbulmusic Editor said...

Çok iyi analiz etmişsiniz. Bu sitenin amacı en iyi müzisyenleri biraraya getirmek. En popülerleri, en sevilenleri, en gösterişlileri, en iyi tanıtım veya dağıtım ağına sahipleri değil. Benim en çok dinlediğim Arap şarkıcılardan biri Nancy Ajram ama oturup en kaliteli müziği kim yapmış, en doğru şekilde şarkıyı kim söylemiş diye değerlendirince çok gerilerde kalıyor. Objektif bakmaya çalışıyoruz. Yaptığı müziğin en iyisini yapanlara da yer veriyoruz.

Yash89 said...

can't fault you in having souad massi amongst the greatest such as oum kalthoum and fairouz

Istanbulmusic Editor said...

Sabah'ı değerlendirmeye aldık fakat ilk 20 için yeterli puanı elde edemeyince listeye almadık. Asalah Nasri ise ilk 20'nin hemen altında yer alıyor. Sadece ilk 20'ye yer verdiğimiz için ona sıra gelmedi, fakat örneğin Suriye sayfasının ilk 10'unda yer alıyor. Müziği değerlemek çok kolay değil. Heleki böyle ülke listeleri hazırlarken onbinlerce müzisyenin neredeyse tüm eserlerini sağlam bir kafayla dinlemek gerekir. Listeleri yaparken istatistiki verilerden faydalandık, müzik sitelerinden albüm yorumlarına ulaşarak çeşitli sıralamalar elde edip ilk x'de yer alan müzisyenleri sıraladık. Bu ilk 20 listesini herhangi birinin kişisel ilk 20'si olarak algılamayın. Bu gözle bakın. Ben editör olarak kafama estiğinde değişiklik yapmıyorum.

Istanbulmusic Editor said...

eleştirileriniz değerli ve öğretici, bu yazdıklarınızı okuyan insanlar belki de listede yer alan isimlerden çok sizin vurguladığınız isimle ilgileneceklerdir. teşekkürler.

Anonymous said...

Waaw mamma maryam sursal isa

AL-AMEEN said...

any one no about therm sisters arabic singers?

Anonymous said...

Why Nancy Ajran, Elissa Zakariya and Najwa Karam was'nt listed?

Anonymous said...

Asala Nasri nasıl bu listede olmaz.

kubilay turkoglu said...

müzik otoritesi değilim ama listede SARA EL HANİ olsaydı, sevinirdim...

Post a Comment